Cum se asambleaza arcuri lamelare

Cum se asambleaza arcuri lamelareToata lumea stie ce este acela un arc. Nu exista copil, si in special baiat, care sa nu se fi jucat macar o data in viata cu o astfel de piesa, fie ca a gasit-o printre sculele tatei, fie ca a dezmembrat o masinuta deoarece era prea curios sa afle ce contine aceasta. Cert este ca in cazul masinilor, arcurile poarta denumirea de “organe de masini”, iar datorita proprietatilor lor deosebit de elastice, se folosesc la acumularea de energie, la amortizarea vibratiilor si a socurilor, la limitarea sau reglarea de debite, respectiv forte, sau la modificarea acesteia din urma. Unele dintre cele mai importante arcuri din compozitia unei masini sunt arcuri lamelare.

Ce sunt arcuri lamelare?

 

Arcurile lamelare mai sunt denumite si arcuri in foi si pot fi arcuri monolamelare, adica acele arcuri alcatuite dintr-o singura lamela, sau arcuri in foi, adica arcuri alcatuite din lamele suprapuse, care au capacitatea de a functiona simultan.

Arcurile monolamelare sunt utilizate cu succes ca arcuri de apasare, si iau parte la constructia instrumentelor de masura si a aparatelor de masura, pentru mecanismele cu clinchet sau pentru mecanismele de zavorare. Se intalnesc arcuri monolamelare triunghiulare, dreptunghiulare sau trapezoidale. Un lucru specific acestui gen de lamela este grosimea constanta, iar fibra medie a unei lamele este curba sau chiar dreapta. Din ce sunt confectionate? Doar din oteluri de calitate superioara, laminate la cald.

Arcurile in foi sunt acele arcuri care au in componenta lor mai multe lamele cu lungimi diferite. Ele se suprapun cu grija si sunt apoi prinse cu o brida. Unde se intrebuinteaza arcurile lamelare in foi? In general, la suspensia vehiculelor, fie ca este vorba despre masini, camioane, remorci sau locomotive. De asemenea, ele sunt intrebuintate si pe post de elemente de amortizare. Printre cele mai des intalnite arcuri lamelare in foi, amintim de: sfertul de arc, arcul cu 2 brate sau arcul cu un singur brat, arcul inchis sau arcul cantilever.

Cum se asambleaza arcuri lamelare?

 

Arcurile lamelare se asambleaza usor, fara batai de cap si, de regula, nu ai nevoie de vreun instrument special si costisitor pentru a intreprinde aceasta lucrare.

Arcurile lamelare simple se monteaza prin incastrare doar la unul din cele 2 capete. Pentru aceasta se folosesc suruburi Cum se asambleaza arcuri lamelare1sau se apeleaza la lipire sau la nituire. Deci, arcurile monolamelare se utilizeaza, in special, ca mecanisme de piedica.

Arcurile lamelare in foi se asambleaza in etape. In prima faza, elementele componente ale arcurilor trebuie asamblate preliminar. In acest sens, fiecare foaie a arcului lamelar se unge cu o vaselina denumita grafitata. De ce se recurge la aceasta vaselina? Pentru a nu exista frecare intre foi. Apoi, foile arcului se aseaza frumos, unele peste altele. Mai intai, se monteaza foaia cea mai lunga sau cea principala. Apoi urmeaza 2 foi de intarire si, in cele din urma, foile secundare, care au lungimi tot mai mici. Cum se fixeaza foile? Cu ajutorul unui surub trecut prin centrul foilor, iar la capete vin montate bride, pentru stabilitate mai mare. Dupa aceasta procedura, arcul lamelar in foi vine montat in ansamblul general, ca de exemplu suspensia autovehiculelor.

Daca vrei sa ai parte de calitate, alege arcuri lamelare de la Parkitrans Com. Ai nevoie de informatii suplimentare despre firma si produsele Parkitrans Com? Pentru detalii, suna la numarul 0740-059.804 sau trimite un e-mail pe adresa parkitrans@yahoo.com.

Articol oferit de zoom-biz.ro